Open top menu
2 Nisan 2012 Pazartesi
Kişisel İnfografikler Oluşturabileceğiniz Araçlar

Bazen 100 kelime ile anlatabileceğiniz şeyi sadece 1 resim kullanarak ta anlatabilirsiniz.İşte bu mantıkla doğan infografikler dijital dünyada giderek yaygınlaşmaya ve sıkça karşımıza çıkmaya başladı.Peki nedir bu infografikler? Ne işe yaralar? Nasıl oluşturulurlar.Bu yazıda infografikler konusunda biraz bilgi vereceğim.

 

İnfografik Nedir?

 

Adından da anlayacağınız gibi infografik ( info + grafik ) her hangi bir istatiki veri, karşılaştırma, anket sonucu, raporlama gibi bilgilerin görsel öğelerle desteklenerek anlatılmasıdır.

 

İnfografik Ne İşe Yarar?

 

İnfografikler dikkat çekici oldukları için anlatılmak istenen şeyin etkili bir şekilde anlatılmasını sağlarlar.Akılda kalıcı ve kolay anlaşılabilir olmaları da infografiklerin önemli avantajlarıdır.

 

İnfografiklerin blogcular için önemli bir avantajı da trafik sağlamalarıdır.İnsanlar görsel öğeleri sosyal medyada paylaşmayı çok severler.Eğer başarılı ve ilgi çekici bir infografik oluşturabilirseniz infografiğin bir köşesine yerleştireceğiniz blog adresiniz çok sayıda kişiye ulaşacak ve bu da size trafik olarak geri dönecektir.

 

İnfografik Örnekleri

 

G İnfografik 24saat BKM_infografik_27.02.2012 twitter-2012

 

 

 

İnfografik Nasıl Yapılır?

 

İnfografik hazırlamadan önce biraz teorik bilgi vermekte fayda var.İnfografik oluşturmak birkaç bilgi yazıp etrafını rastgele grafiklerle süslemek değildir.Verdiğiniz bilgilerin sıralaması, renkler, fontlar, kullanılan grafikler birbirleriyle alakalı ve tutarlı olmalıdır.Amaç anlatılmak istenen şeyin daha kolay anlaşılmasını sağlamak olduğu için bilgi – grafik oranına dikkat etmelisiniz.

 

İşin teknik kısmına geçecek olursak profesyonel infografikler Photoshop, Illustrator, Indesign gibi profesyonel programlar kullanılarak oluşturulabilir ancak bu programları kullanmayı bilmiyorsanız ve kişisel, amatör infografikler oluşturacaksanız şu çevrimiçi araçları kullanarak kolayca oluşturabilirsiniz.

 

1. Vizify TweetSheet

 

Vizify TweetSheet

 

Bu araç ile Twitter hesabınıza ait harika bir infografik hazırlayabiliriz.Yapmanız gereken tek şey Twitter kullanıcı adınızı yazmak.Vizify TweetSheet hesabınızı analiz edecek ve aylara göre Twitter kullanımınız, en çok RT edilen tweetleriniz, en iyi takipçileriniz, yoğunlukla bahsettiğiniz konular gibi verileri grafiklerle destekleyerek sizin için oldukça profesyonel bir infografik oluşturacaktır. [ http://vizify.com/tweetsheet/ ]

 

2.Vizualize.me

 

Vizualize.me

 

Oldukça detaylı bir kişisel infografik aracı.Profil bilgileri , iş hayatı, eğitim hayatı, yetenekler, ilgi alanları, yabancı diller, başarılar gibi verleri girdikten sonra karşınızda profesyonel infografiklerden hiç bir farklı olmayan kişisel infografiğinizi bulacaksınız. [ http://vizualize.me ]

 

3. Re.vu

 

Re.vu

 

Kişisel bilgilerinizi, linklerinizi, sosyal medya profillerinizi, iş geçmişinizi, eğitim bilgileriniz, portföyünüzü yazdıktan sonra hazır temalardan birini seçerek infografiğinizi oluşturabiliyorsunuz.Klasik bilgilerin dışında kendi özel verilerinizi grafiklerle destekleyerek infografiğe ekleme imkanınız da var.Yerleşimi ise sürükleme yaparak gerçekleştitrebilirsiniz.Tüm bu özellikleriyle dört dörtlük bir infografik aracı diyebilirim. [ http://re.vu/ ]

 

4. Kinzaa

 

Kinzaa

 

Diğer araçlarda olduğu gibi profil, şi, eğitim, karakteristik özellikler, yetenekler gibi bilgileri giriyorsunuz ve infografiğiniz anında oluşturuluyor.Kullanımı kolay arayüzü ve detaylı veri girilebilmesi bu aracın güzel özellikleri. [ http://kinzaa.com ]

Read more
31 Mart 2012 Cumartesi
Açılan Kalp Şeklinde Sosyal Paylaşım Butonları

Şu ana kadar gördüklerinizden çok farklı bir sosyal paylaşım butonu eklentisine hazırmısınız? Görsel açıdan oldukça orijinal olan bu eklentinin özellikleri şöyle:

 

Orijinal Efektli Sosyal Paylaşım Butonları

 

Blounuzda belirlediğiniz pozisyonda sabit, asılı kalan bir kalp ikonu var.Kalbin üzerine geldiğinizde güzel bir slide efektyle ikiye ayrılıyor ve içinden sosyal paylaşım butonları.O an blogunuzda hangi sayfa açıksa, bu butonlar ile içinde bulunduğuuz sayfayı sosyal medya paylaabiliyorsunuz.Aşağıdaki video size bu eklentiyi daha iyi açıklayacaktır.

 

 

Bu eklentiy blogunuza eklemek için öncelikle aşağıdaki kodu şablonunuzun </head> kodundan önce ekleyin.

 

<script src='http://w.sharethis.com/gallery/shareegg/shareegg.js' type='text/javascript'/>
<script src='http://w.sharethis.com/button/buttons.js' type='text/javascript'/>
<script type='text/javascript'>stLight.options({publisher: &quot;ur-98d377f-bdd3-9ad1-fbe5-2a678f0a60ee&quot;, onhover:false}); </script>
<link href='http://w.sharethis.com/gallery/shareegg/shareegg.css' media='screen' rel='stylesheet' type='text/css'/>

 

İkinci olarak ise aşağıdaki kodları şablonunuzun </body> kodundan önce ekleyin.

 

<div style='position: fixed; bottom: 2%; left: 2%;'>
<div class='shareEgg' id='shareThisShareHeart'/>
</div>
<script type='text/javascript'>stlib.shareEgg.createEgg(&#39;shareThisShareHeart&#39;, [&#39;facebook&#39;,&#39;twitter&#39;,&#39;pinterest&#39;,&#39;linkedin&#39;,&#39;stumbleupon&#39;,&#39;email&#39;,&#39;sharethis&#39;], {title:&#39; <data:blog.pageTitle/>&#39;,url:&#39;<data:blog.url/>&#39;,theme:&#39;shareheart&#39;});</script>

 

Kodlarda hiç bir değişiklik yapmannıza gerek yok.

Read more
29 Mart 2012 Perşembe
Makale Başlığı Analizi Yaparak Blogunuzun Hitini Arttırın

Serdar Kara'nın Tweeti

 

Serdar Kara’nın tweetinden sonra bu makaleyi yazmaya karar verdim. Misafir yazarlığı desteklediği ve Türkiye’de yaygınlaştırmaya çalıştığı ( Misafir Yazarlık Rehberi ) için ve makalemi kabul ettiği için teşekkür ederim.

 

Blog sahiplerinin ilk hedefi bloglarına gelen ziyaretçi kitlesini gün geçtikçe arttırmak. Hatta Serdar bu konu hakkında bir makale hazırlamıştı, basit ve oldukça etkili 6 tüyo paylaşmıştı. Bende bu konuya destek olmak için bu makaleyi hazırlamaya karar verdim. Bu makalenin sonunda öğreneceğiniz yöntem ile yeni bir makale yazmadan , daha önce dikkatini çekemediğiniz kişilerin dikkatini çekip hiç bir uğraş vermeden blogunuza yeni ziyaretçiler buna bağlı olarak yeni takipçiler kazanacaksınız.

 

Gerekenler

Google Hesabı

Tablolama Programı ( Excel yada benim önerim Google Dökümanlar )

Twuffer Hesabı

 

Önce bu yöntemi hangi makalenize uygulayacağınıza karar vermelisiniz. Bu makale daha önceden birazda olsa rehabet görmüş bir makale olmalı yani yeni gelecek olan insanlar bu makaleyi sevmeli çünkü bu onların blogunuzla ilk izlenimi olabilir ve ilk izlenim çok önemlidir.

 

Ziyaretçilerinizi takipçiye çevirmek istiyorsanız makaleniz de revizyonlara gidebilirsiniz. Mesela makalenin sonuna takipçiniz olması için kişileri harekete geçirici cümleler ekleyebilirsiniz. Makalenizin sonuna abone olma kutusu ekleyebilirsiniz, Sosyal Medya’da paylaş butonlarını ekleyebilirsiniz.

 

Goo.gl sitesine giriş yapıyoruz. Bu site Google’ın tamamen ücretsiz url kısaltma ve takip servisidir. Daha önce Bit.ly yi kullanırım diye düşünmüştüm fakat Bit.ly veri tabanında ki şişmeye karşı aynı linkin bir çok versiyonunu oluşturmuyordu, mesela A linkinin kısalmış hali B linki olsun. Nereden bağlanırsanız bağlanın A linkini kısaltmaya çalıştığınız da size B linkini veriyor. Sisteme üye olursanız C linkini alabilirsiniz fakat bu seferde sadece C linkini veriyor, her link için farklı üyelik açmak büyük külfet bu yüzden bende başka bir yöntem denedim, işe de yaradı ama sadece WordPress kullanıcıları bu yöntemi kullanabilirdi. BlogHocam’ın takipçi kitlesi sadece WordPress değil bir çok platformu kullanan bloggerlardan oluştuğu için bu yöntemi de atladım ve Goo.gl ile yola devam etmeyi tercih ettim.

Bu yöntemde kullanacağınız makaleniz çok uzun olmamalıdır 300-500 kelime arasında olması iyidir neden diye soracak olursanız: Ziyaretçilerin bir bölümü blogunuza ilk defa girecek olabilir bu yüzden onları sıkmamalısınız , elbette istediğiniz uzunlukta makale yazabilirsiniz mesela benim en uzun makalem 1300 kelimelik “ En Detaylı Anahtar Kelime Analizi Rehberi “ fakat en çok ilgi alan ve en çok yorum alan makalemde bu. Benim tabirimle “Çerez Makale” seçmelisiniz. Çerez Makale , insanları sıkmayacak uzunlukta, gündemi baz alan ve takipçi kitlesine yararı olan makaledir. Makalenize karar verdiğinize göre 2. aşamaya geçebiliriz.

 

Şimdi makaleyi baştan sona 2-3 kere okuyun ve makalenizin alabileceği diğer başlıklara karar verin. Şimdi ki hedefimiz arama motorları değil sosyal medya ve biliyorsunuz ki sosyal medya’da “ İLGİ “ kazanır. Makalenize yeni başlık belirlerken şu soruları sorabilirsiniz:

 

Makaleniz hangi sorulara yanıt veriyor ?
Makale başlığını soru şeklinde belirleyebilirsiniz: - Ayda 1000$ Gelirli Niche Site Kurmak İster misiniz ?  

 

Makalenizi maddeler halinde yazmak isteseydiniz kaç maddeden oluşurdu ? 
İnsanlar listeleri okumaya bayılırlar :) - 10 Adımda Niche Site Kurma Rehberi  

 

Makaleniz günümüze uygun mu ? 
İnsanlar güncel bilgilere daha çok ilgi gösterir - 2012 Niche Site Kurma Rehberi  

 

Makalenizde gizli yöntemler var mı ? 
Herkes başkaları tarafından bilinmeyen gizli bilgilerin cazibesinin farkındadır. - Niche Sitelerden Para Kazanmanın Gizli Yolları  

 

Makaleniz de görsel veya video kullandınız mı ? 
1 görsel 1000 söze bedeldir. İnsanlar okumak yerine izlemeyi veya dinlemeyi tercih eder   - Niche Site Rehberi [ Videolu Anlatım ]  

 

Makalenizin EN ‘i yada İLK i var mı ?
En yada İlk olan şeyler insanların daha çok ilgisini çeker ve sosyal medyada daha çabuk yayılır - Türkiye’nin İlk Niche Site Rehberi - En Çok Tercih Edilen Niche Site Rehberi  

 

Hepsini bir arada kullanmakta işe yarıya bilir
- 10 Gizli Adımda En Kazançlı Niche Siteyi Oluşturmak [ Videolu Anlatım / 2012 ]

Tabi ki başlık seçiminin en önemli noktası, makalenizin başlığın altında yatan anlamı tamamen karşılaması eğer makale içerik olarak başlığı karşılayamıyorsa ziyaretçinin size olan güveni kırılacaktır.

 

Tercih ettiğiniz tablolama programına hazırladığınız makale başlıklarını alt alta gelecek şekilde kaydedin.

 

Google Dökümanlar ile Makale Analizi

 

Goo.gl sitesine giriş yapıyoruz. Bu site Google’ın tamamen ücretsiz url kısaltma ve takip servisidir. Daha önce Bit.ly yi kullanırım diye düşünmüştüm fakat Bit.ly veri tabanında ki şişmeye karşı aynı linkin bir çok versiyonunu oluşturmuyordu, mesela A linkinin kısalmış hali B linki olsun. Nereden bağlanırsanız bağlanın A linkini kısaltmaya çalıştığınız da size B linkini veriyor. Sisteme üye olursanız C linkini alabilirsiniz fakat bu seferde sadece C linkini veriyor, her link için farklı üyelik açmak büyük külfet bu yüzden bende başka bir yöntem denedim, işe de yaradı ama sadece WordPress kullanıcıları bu yöntemi kullanabilirdi. BlogHocam’ın takipçi kitlesi sadece WordPress değil bir çok platformu kullanan bloggerlardan oluştuğu için bu yöntemi de atladım ve Goo.gl ile yola devam etmeyi tercih ettim.

 

Bit.ly’den Vazgeçmek İsteyemenlere WordPress Yöntemi

 

WordPress’te konu linklerinin sonuna “/” getirdikten sonra sayısal değer girerseniz wordpress bu sayısal değerleri algılamadan sizi konuya gönderiyor. Alfabetik değer girerseniz işler değişir.

 

Örneğin : .com/niche-site-rehberi/1 , .com/niche-site-rehberi/2 , .com/niche-site-rehberi/5123 aynı yere giderken .com/niche-site-rehberi/a , a ile başlayan son yazıya gitmekte. Bu yöntemi kullanarak bit.ly ile işlerinizi yürütebilirsiniz.

 

Goo.Gl ile seçtiğiniz makalenin linklerini oluşturun ve tablolama programında her makalenin karşısına 1 tane gelecek şekilde sıralayın.

 

Twuffer Kullanımı

 

Şimdi işi otomatikleştirmeye geldi. Twuffer.com’a giriyoruz ve Twitter hesabımızla giriş yapıyoruz. Twuffer uygulaması bizim istediğimiz günde ve saate otomatik olarak tweet gönderen yazılımdır. Şimdi makale başlıklarını ve başlıklara atanmış linkleri bir bir Twuffer’a yerleştireceğiz. Şunu unutmayın 2-3 günde bir makale analizi için tweet atın eğer takipçileriniz sürekli aynı konuyu paylaştığınızı görürse bundan rahatsız olabilir bu yüzden 2-3 günde bir kere ve farklı saatlerde tweet atın her günün ve saatin kitlesi farklı olur.

 

Twuffer uygulaması ile gönderilecek tweetlerinizi ayarladığınıza göre artık yapmamız gereken tek şey beklemek ve istatistikleri değerlendirmek. 1-2 aylık bir plan yaptığınızı varsayarsak yaklaşık 2 ay sonunda makaleniz için en doğru başlığı tespit etmiş olacaksınız ve makalenizin başlığını değiştirebileceksiniz peki bu size ne fayda sağlayacak. Unutmayın ki sosyal medya’da ipler sizin eliniz de değil siz uyurken ,yemek yerken veya gezerken insanlar sizin makalelerinizi paylaşabilir. İnsanlar sizin makalelerinizi paylaşırken en ilgi çekici olan başlıkla paylaşacaklar böylece makalenizin viral etkisi maksimuma ulaşmış olacak.

 

Anlamadığınız her hangi bir yer, sistemle ilgili bir sorun yada öneriniz varsa lütfen makalenin altına yorum bırakarak bana ulaşın.Sosyal medyada da beni yanlız bırakmazsanız sevinirim :)

 

Yazar Hakkında: Bu yazı, internetten para kazanmak, blog yazarlığı ve dijital pazarlamayla ilgilenen ve içerik üreten Batuhan ŞASI tarafından yazılmıştır. Yazarın diğer yazılarını kendi blogu olan Affiliate Hocası’ndan okuyabilirsiniz.

Read more
25 Mart 2012 Pazar
Özel Yönlendirmeler İle Kendi URL’lerinizi Oluşturun

Geçtiğimiz günlerde Blogger’a eklenen yeni SEO ayarlarını sizlerle paylaşmıştım.Henüz çok yeni olduğu için biraz kurcalayıp ayarlardaki değişiklikleri yaratacağı sonuçları görmeden sizlere detaylı bilgi vermemiştim.Uğraştıkta bu ayarların marifetlerini öğrenmeye başlıyorum ve sizlerle paylaşacağım ilk ipucu özel yönlendirmeler ile ilgili olacak.

 

İlk kontrol ettiğimde özel yönlendirmeleri eski bir yazıyı, aynı konuda ki daha güncel olan başka bir yazıya yönlendirmek için kullanabildiğimizi düşünmüştüm ancak farklı bir şekilde daha kullanabileceğimizi gördüm.Nasıl mı?

 

Özel yönlendirme ayarı sayesinde blogunuz.blogspot.com/sayfa şeklinde özel bir adres oluşturabiliyorsunuz.Bu adrese tıklandığında ise belirlediğiniz her hangi bir sayfaya yönlendirme yuapabiliyorsunuz.Hemen bir örnekle açıklayayım.

 

Test blogum için bir iletişim sayfası oluşturdum ve adresi şu şekilde:

http://bloghocamtest.blogspot.com/p/iletisim-formu.html

 

Ancak ben bu adresi çok uzun ve karışık bulduğum için http://bloghocamtest.blogspot.com/serdar yazdığımda iletişim sayfasının açılmasını istiyorum.

 

Bunun için güncellenmiş Blogger arayüünde Ayarlar > Arama tercihleri > Özel Yönlendirmeler‘i açıyorum ve yeni yinlendirme oluşturuyorum.

 

Özel Yönlendirme

 

Kaynak: /serdar

Hedef: /p/iletisim-formu.html

 

Bu şekilde ayarladıktan sonra kaydediyorum.Artık tarayıcının adres satırına http://bloghocamtest.blogspot.com/serdar yazdığımda otomatik olarak iletişim sayfası açılacak.

 

Blogger’da etiketlere ait URL’ler bildiğiniz gibi çok uzun.Özellikle o konuda çok işimize yarayacağını düşünüyorum.

Read more
24 Mart 2012 Cumartesi
Akıllı Popup: Facebook Beğen Kutusu Ve E-Posta Abonelik Formu

Daha önce paylaştığım Facebook popup’ın her sayfa yenilendiğinde açılmasının ne kadar sıkcı bir durum olduğundan ve buna bir çözüm aradığımdan bahstmiştim.Sonunda güzel ve akıllı bir popup buldum.Hemen bu akıllı popup’ın  marifetlerinden bahsedeyim.

 

Akıllı Popup: Facebook Beğen Kutusu Ve E-Posta Abonelik Formu

 

Öncelikle başlıkta neden akıllı dediğimi söyleyeyim.Bu popup; ziyaretçileri çerezler yardımıyla tanıyor ve aynı ziyaretçiye bir kez gözüktükten sonra X gün süreyle gözükmüyor ( kaç gün olacağını siz belirleyebiliyorsunuz ). Popup pencerede resimde gördüğünüz gibi Facebook sayfanıza ait beğen kutusu ve altında Feedburner ile e-posta abonelik formu var.Bu popup hem Facebook sayfanızı beğenenlerin sayısını, hem de e-posta takipçilerinizin sayısını arttıracaktır.Popup’ın demosunu görmeniz için oluşturduğum videoyu izleyebilirsiniz. ( Videoda Facebook beğen kutusunun biraz geç yüklendiğini göreceksiniz.Sebebi; videoyu oluşturmak için popup’ı test ettiğimde bağlantımın yavaş olması.)

 

 

 

Blogunuza Ekleyin

 

Popup’ı blogunuza eklemek için gerekli kodlar uzun olduğu için buraya yazamadım.Onun yerine şuraya yükledim.Kodları kopyalayıp HTML/JavaScript gadet olarak blogunuza ekledikten sonra şu kısımları değiştirin:

 

  • var fifteenDays = 1000*60*60*24*30;  burada 30’un anlamı popup aynı ziyaretçiye kaç gün sonra gözükecek?
  • <iframe src="//www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fbloghocam&amp;width=300… şklinde uzayıp giden bölümdeki bloghocam yerine kendi Facebook sayfanızın kullanıcı adını yazın.
  • onsubmit="window.open('http://feedburner.google.com/fb/a/mailverify?uri=bloghocam', 'popupwindow', 'scrollbars=yes,width=550,height=520') buradaki bloghocam yerine kendi feedburner id’nizi yazın.
  • <input value="bloghocam" name="uri" type="hidden" /> buradaki bloghocam yerine de kendi feedburner id’nzi yazın.

Bu popupı blogunuzda 1 kez denedikten sonra tekrar bloga girdiğinizde sizi tanıyacağı için gözükmeyecektir.İkinci kez test etmek istiyorsanız bilgisayarınızdaki çerezleri silin.

Read more
22 Mart 2012 Perşembe
Yeni Arama Tercihleri İle Blogger’da SEO Daha Kolay

Google’dan Blogger kullanıcılarına iyi haberler gelmeye devam ediyor.Son olarak “Arama tercihleri” ayarları kumanda paneline eklendi.Blogger’ın bu yeni özelliği sayesinde meta etiketleri, robots.txt dosyası, yönlendirmeler, 404 hata sayfaları ve görseller için alt etiketleri daha kolay yönetilebilecek.

 

Güncellennmiş Blogger arayüzünde Ayarlar > Arama tercihleri bölümünde bulabileceğiniz yeni özellikler şunlar:

 

Açıklama: Arama sonuçlarında blog başlığının altında gözükmesini istediğiniz açıklamayı buradan değiştirebilirsiniz.Maksimum 150 karakterlik kısa bir açıklama yazmalısınız.

 

Açıklama

 

404 Hata Sayfası: Blogunuzda silinen bir sayfaya gidildiğinde görüntülenen Blogger’ın sıradan hata sayfası buradan değiştirebilirsiniz.

 

404 Hata Sayfası

 

Yönlendirme: Bu özellik sayesinde blogunuzdaki bir sayfayı başka bir sayfaya kolayca yönlendirebilirsiniz.

 

Yönlendirme

 

Robots.txt: Bu dosya arama motoru botlarının blogunuzda nasıl hareket edeceklerini gösteren çok önemli bir dosyadır.Önceden tüm Blogger bloglarının robots.txt dosyası aynıydı ve dışarıdan müdahele şansı yoktu.Artık bu konuda uzman kişiler robots.txt dosyasını düzenleyerek arama motoru botlarını istedikleri gibi yönlendirebilecekler.

 

Robots.txt

 

Robot Başlık Etiketleri: Arama motoru botlarının ana sayfada, arşiv sayfasında, arama sonuçları sayfasında, kayıt sayfalarında ve statik saygfalarda nasıl davranacaklarını bu bölümden ayarlayabilirsiniz.

 

Robot Başlık Etiketleri

 

Her Kayıt için Ayrı Arama Açıklaması: Meta description dediğimiz arama açıklamasını her kayıt için ayrı ayrı ayarlayabilirsiniz.Yeni kayıt oluşturma sayfasında, sağ tarafta Arama Açıklaması bölümünden o kayda ait arama açıklamasını ayarlayabilirsiniz.

 

Her Kayıt için Ayrı Arama Açıklaması

 

Her Kayıt için Ayrı Robot Etiketleri: Arama motoru botlarınaher kayıt için ayrı komutlar vermek için yine yeni kayıt sayfasındaki sağ tarafta bulunan Özel Robot Etiketleri seçeneğini kullanabilirsiniz.

 

Her Kayıt için Ayrı Robot Etiketleri

 

Görseller İçin Title Ve Alt Etiketi: Yeni kayıt oluştururken yazınıza bilgisayarınızdan bir resim eklediğinizde resmin üzerine tıkladığınızda Properties seçeneğini göreceksiniz.Buradan resme title ve alt etiketleri ekleyerek görsel aramalardan ziyaretçi kazanabilirsiniz.

 

Görseller İçin Title Ve Alt Etiketi

 

Önemli Hatırlatma

Robots.txt ve robot etiketleri ile ilgili ayarlar uzmalık gerektirir.Bilginizden emin değilseniz bu ayarları değiştirmeyin.Blogunuzun arama sonuçlarında hiç gözükmemesine sebep olabilirsiniz.

Read more
20 Mart 2012 Salı
Son Zamanlarda Blogda Yaptığım Değişiklikler-2

Artık blog temasını tamamen değiştirmek yerine ara sıra yapacağım ufak değişikliklerle görünümü ve kullanımı geliştirmeye karar verdim.Bu doğrultuda bazı küçük değişiklikler yapmıştım.Gelen tepkilere ve performansa göre değişikliklerin devam edeceğini söylemiştim ve ikinci bir düzenleme daha yaptım.

 

1. Manşet

 

Blog Hocam Manşet

 

Sanırım en göze çarpan değişiklik manşette oldu.Bu temaya ilk yaptığımda çok hevesliydim bu manşeti kullanmak için ancak blogu çok yavaşlatıyordu.Gittikçe soğudum bu slide manşetten ve sonunda değiştirdim.Jquery ile yapılmış eski slayt manşetin yerine kendi yaptığım ve sadece CSS ile HTML kullandığım bu sabit manşeti koydum.JavaScript ve Jquery kullanmadığım için daha hızlı olan bu mannşete her ay eski yazılardan birini koyacağım.Önceliğim tabiki misafir yazılarda olacak.

 

2. Logo

 

 

Blog Hocam Banner

 

Kullandığım eski logoyu sadece 15 dakikada gelişigüzel bir şekilde oluşturduğum için hiç beğenmiyordum.Blog Hocam’ın konsepti gereği öyle çok dikkat çekici, göz alıcı logolar yapamayacağımın farkındaydım ancak en azından temayla daha uygun bir logo yapabilirim diye düşünüyordum.Sonunda renkleri ve fontu temaya daha uygun bir logo hazırlayarak headera yerleştirdim.Umarım beğenmişsinizdir.

 

3. Sosyal Paylaşım Butonları

 

Sosyal Paylaşım Butonları

Daha önce kullandığım sosyal paylaşım butonlarında zaman zaman sorun yaşanıyordu.Bunun nedeni Facebook, Twitter ve Google’ın buton kodlarını güncellemeleri ancak benim bu güncellemeye ayak uyduramamış olmamdı.Sonunda bu butonların kodlarını yeniledim daha dikkat çekici olması için turuncu renkli bir çerçeve içerisine aldım.

 

Yorumlarınız benim için önemli

 

Tepkilerinize, teknolojideki gelişmelere, trendlere ve ruh halime göre değişikliklerin devam edeceğini söyleyebilirim.Umarım bu değişiklikleri beğenmisinizdir.Yorumlarınızla bana fikir verirseniz çok memnun olurum.

Read more